Persbericht: nieuwe corporate uitstraling

Home > Nieuws > Persbericht: nieuwe corporate uitstraling
04 Juni 2015
MAKE-A-WISH ROEPT NEDERLANDERS OP HET VERSCHIL TE MAKEN VOOR ERNSTIG ZIEKE KINDEREN

Woerden, 4 juni 2015 – Geen 500 maar jaarlijks 1200 liefste wensen van kinderen in vervulling laten gaan. Dat is het uitgangspunt van de nieuwe corporate campagne van Make-A-Wish Nederland die vandaag gelanceerd wordt. Nederlanders worden opgeroepen actief mee te helpen om liefste wensen te realiseren en zo het verschil te maken voor kinderen met een levensbedreigende ziekte.

Per jaar krijgen ongeveer 1200 kinderen tussen de 3 en 18 jaar te horen dat ze levensbedreigend ziek zijn. Make-A-Wish vervult ieder jaar van ruim 500 van deze kinderen hun liefste wens. Niet omdat de organisatie de overige kinderen niet wil helpen, maar omdat ouders vaak niet weten dat hun kind in aanmerking komt voor een wens en extra wensen geld kosten.

Met de nieuwe campagne wil Make-A-Wish onder andere ouders en de omgeving van kinderen met een levensbedreigende ziekte ervan bewust maken dat ook zij een kind kunnen aanmelden. Daarnaast roept de organisatie de hulp van Nederlanders in om een wens te realiseren. Dat kan door een financiële bijdrage te doen, maar ook door bijvoorbeeld een kind aan te melden of vrijwilliger te worden. Een allerliefste wens wordt tenslotte niet door een zwaai met een toverstok gerealiseerd. Hier zit een organisatie achter die drijft op vrijwilligers en donaties.

Quote Wendy van Dijk - ambassadeur

“Tijdens een wens is een kind weer gewoon kind en de familie geniet met volle teugen mee. Een wens hoeft niet gelijk heel groot en over de top te zijn. Zieke kinderen hebben dezelfde wensen als niet zieke; de één wil superheld zijn, de ander wil actrice worden. De vrijwilligers van Make-A-Wish kijken samen met direct betrokkenen hoe het verschil gemaakt kan worden voor het wenskind.”

Naam: Marjolein van der Donck
Email: mvanderdonck@makeawishnederland.org